Blommor i håret

Jag berättade i förra inlägget att jag skulle sätta mig och göra en egen krans, och sen tänkte jag att jag kan ju göra ett litet DIY-projekt av det hela!
Kanske inte är världens svåraste att göra en krans, tvärtom är det ganska lätt, men jag tänkte att det kunde vara lite roligt även om ingen kanske behöver en lektion i detta egentligen... 
 
Iallfall så börjar man med att gå runt i sin trädgård (om man har en, annars finns det ängar?)  och klippa av valfria blommor. Jag valde lavendel, två olika rosor och en vit som jag inte vet namnet på haha. Kanske någon vet?
 
 
 
 
 
 
 
Jag började med att göra en stomme av lite gröna blad och en stjälk, den behöver INTE va snygg ALLS! Jag fäste inte ihop den eftersom det är lättare att binda kransen om den är öppen!
Sen bygger du bara på med ungefär 3 blommor åt gången och fäster genom att vira en tråd (hade bara brun) runt, det räcker med två varv! Så fortsätter du så i ett tag, till kransen räcker runt huvudet. 
 
 
 
KLAR! 
 
 
 

Kommentera här: